משחקים שכל הילדים אוהבים

גם בעידן שבו כל הילדים כמעט מבלים שעות רבות מאוד מול מסכים, עדיין יש במקביל גם ביקוש לא מבוטל למשחקים מסוגים אחרים – משחקים שגורמים לילדים להתנתק מרצונם מהמסך ולהתמסר לחוויה שונה, מהנה לא פחות ואולי אפילו יותר.

קטאן

משחק גרמני שהגיע לארץ כבר לפני למעלה מעשור והפך לאהוב מאוד – בעיקר בזכות השילוב של החשיבה האסטרטגית שנדרשת כדי להצליח, המסחר שהוא הפעולה העיקרית בו והאינטראקציות החברתיות שמתפתחות תוך כדי המשחק.

למי שעדיין לא מכיר את קטאן, או בשמו המלא "המתיישבים של קטאן", הלוח בנוי כמפה של משושים והשחקנים (שלושה או ארבעה) משתמשים במשאבים שונים כמו עץ, לבנים, צמר, ברזל וחציר כדי להתנהל ולהתקדם. עוד כדאי לדעת שישנן מספר גרסאות של המשחק, כך שתמיד תוכלו לגוון.

בואו לקרוא עוד על פליימוביל משטרה.

טאקי

משחק קלאסי שהדורות הקודמים שיחקו בהנאה וגם הילדים של היום אוהבים מאוד. בנוסף לכיף, הטאקי – שאגב, פותח ע"י חיים שפיר כך שהוא גם מקור לגאווה ישראלית – מסייע לילדים לרכוש מיומנויות חיוניות כמו זיכרון, אבחנה, תכנון, חישוב סיכויים והתמודדות גם עם הפסדים וגם עם ניצחונות.

פאזלים

עוד משחק ילדים קלאסי שמתאים כמובן גם למבוגרים. בשנת הקורונה הפאזלים הפכו ללהיט, כשבעוד ועוד בתים הרכיבו עוד עוד פאזלים, כולל כאלה שכוללים מספר גדול במיוחד של חלקים. גם אחרי החזרה לשגרה נמשכת ההתלהבות מהדרך המהנה מאוד להעביר את שעות הפנאי.

דמקה סינית

משחק לילדים גדולים יותר ולכאלה שאוהבים משחקי חשיבה מאתגרים. בניגוד לדמקה הרגילה לוח דמקה סינית מאפשר גם ליותר מ-2 משתתפים לשחק בבת אחת, ולמעשה גם 6 ילדים יכולים להתחרות זה בזה. חשוב להדגיש כי נדרשת השקעה מסוימת כדי להבין את כל החוקים והכללים, וכמובן לפתח יכולות משחק גבוהות – אבל ההשקעה בהחלט משתלמת.

משחקי יצירה

קטגוריה רחבה מאוד עם שלל אפשרויות שמיועדות בעיקר לפעוטות. התועלת כפולה ואפילו משולשת: גם הנאה תוך כדי היצירה, גם פיתוח קואורדינציה, מוטוריקה עדינה ויצירתיות וגם תוצר שאפשר לשחק איתו – בין אם היצירה היא של פעמוני רוח, שמלות לבובות, גן חיות מעץ, צמיד יפה והאפשרויות כמובן עוד רבות ומגוונות.

כנוס עכשיו לרכישת פליימוביל בית.

מאמרים רלוונטיים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מומלצים עבורכן
Close
Back to top button