מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב

בחודשי הקיץ הטמפרטורה בתוך מכונית סגורה יכולה להגיע גם ל-60-65 מעלות – כך שילד שנשכח ברכב, גם אם לזמן קצר יחסית, עלול להיפגע באופן חמור ובלתי הפיך. בנוסף, גם כשלא נגרם נזק פיזי זוהי חוויה קשה שעלולה לצלק את נפשו של הילד. בהתאם גם בלי התקנות החדשות זהו אינטרס של כל הורה להתקין במכונית שלו מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב.

"לי זה לא יקרה"?

בכל שנה ישנם כמה עשרות ואולי אפילו מאות מקרים של ילדים שנשארים לבדם ברכב נעול. חשוב להדגיש שלא מדובר בהורים חסרי אחריות – אירוע כזה עלול להתרחש לכל אחד, ובעיקר במציאות האינטנסיבית שכולנו חווים וכשכולנו מוצפים באינספור גירויים כל הזמן.

בהתאם הורה אחראי לא אומר "לי זה לא יקרה", אלא פשוט משקיע את הסכום הלא גבוה ומתקין במכוניתו מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב.

המערכות השונות שמונעות שכחת ילדים ברכב

ישנן מספר טכנולוגיות למניעת שכחת ילדים בכלי רכב, וכדאי להכיר את כולן. כך למשל ישנם חיישנים שמזהים נוכחות של פעוטות במושב האחורי – על בסיס תנועה או לחץ על המושב. כל עוד מזוהה נוכחות שכזו, ההורה לא יכול לנעול את הרכב ובנוסף הוא יקבל התראה קולית על כך שהמכונית לא ריקה.

טכנולוגיה אחרת זוכרת כל דלת שנפתחה לפני תחילת הנסיעה ומספקת התראה אם יש דלת כזו שלא נפתחה שוב בסוף הנסיעה ולפני נעילת המכונית. עוד דרך יעילה למנוע שכחת ילדים ברכב היא להתבסס על חגורת הבטיחות – כל עוד זו של הפעוט נעולה, המערכת מוודאת (בעזרת חיישני קרבה) שהמרחק בין החגורה לבין מחזיק המפתחות של בעל הרכב לא גדול מדי. אם המערכת מזהה התרחקות של המפתח מבלי שהחגורה נפתחה, היא תייצר התראה מידית.

מה קובעות התקנות?

ישראל היא אחת המדינות היחידות שמחייבות התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים בכל רכב שמסיעים בו תינוקות ופעוטות מתחת לגיל 4. שימו לב – התקנות חלות גם על מי שמסיעים ילדים באופן חד-פעמי או לעיתים רחוקות יחסית, משום שכאמור אי אפשר לסמוך על ה"לי זה לא יקרה". אמנם מדובר בהוצאה מסוימת, אבל היא נמוכה ביחס למחירן של מכוניות, ובכל מקרה אין מחיר לשלומם של הילדים.

מאמרים רלוונטיים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מומלצים עבורכן
Close
Back to top button