במכללת קיי פועלים למניעת חרמות בקרב ילדים ונוער

במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע, התקיים כנס בנושא ההתמודדות עם בריונות ברשת, אלימות וחרמות, בו השתתפו כ-500 סטודנטים, סטודנטיות ומרצות במכללה. את הכנס פתחה הרצאתה המרתקת של שגית דודיאן, סטודנטית לשעבר במכללת קיי וכיום מחנכת בבית הספר "עומרים". בהרצאה היא שיתפה על עבודת המחקר שלה בנושא חרמות וניכור חברתי, אותה כתבה מתוך חיבור עמוק לנושא. לאחר מכן שמעו הסטודנטים הרצאה ייחודית בנושא הגנה על ילדים ברשת, מפי אדורה אלעיס שביט, מנהלת תחום חינוך במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – מוקד 105.

"חרמות וניכור חברתי הם לא גזירת גורל, ניתן להתמודד ולהפחית מעוצמת והיקף התופעה, על ידי עבודת חינוך משמעותית של הורים ומורים במשותף. כמכללה לחינוך חשוב לנו לקדם פדגוגיה של מגוון, צדק והכלה, ולהכשיר את הסטודנטים והסטודנטיות שלנו להתמודד עם סיטואציות חברתיות מורכבות במסגרת עבודתם החינוכית", ציינה ד"ר דינה בן יעיש, יוזמת הכנס וראש לימודי הכשרה במכללה.

במהלך הכנס התקיימו סדנאות מעשיות בהובלת סטודנטים וסטודנטיות בשנה ג' במכללה, בהן נדרשו למצוא פתרונות יצירתיים להתמודדות עם אלימות וחרמות, תופעה כואבת שהיקפיה מתרחבים. הסדנאות עסקו בנושאים: זהות מקצועית כמרכיב חוסן להתמודדות עם מצבי דחייה חברתית, התמודדות עם סגנונות הורות שונים ומניעת פגיעה והתמודדות עם פגיעה ברשת.

במכללה מתקיימות פעילויות נוספות להכשרת דור העתיד של המחנכים לטיפול חינוכי אפקטיבי שיצמצם את התופעה. רק בחודש שעבר שמה קץ לחייה נערה בת 14 בעקבות חרם קשה שעברה על ידי חבריה לכיתה. הכנס שהתקיים היום יחד עם פעילויות נוספות של המכללה נעשים מתוך ההבנה שבעידן הדיגיטלי אנשי חינוך נדרשים להתמודד עם סיטואציות מורכבות שמתרחשות גם מעבר לשעות הלימודים, במרחבי הרשת, הרחק מעיניהם של ההורים והמורים, ובמטרה לחבר את ההכשרה המקצועית של הסטודנטים לחינוך לאירועים בשטח.

נשיא המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, הפרופסור אריה רטנר הגיע לברך את המרצות והסטודנטיות המשתתפות בכנס ואמר: "עולם ההוראה עובר שינויים רבים. כמכללה לחינוך, חשוב לנו להכין את הסטודנטים שלנו להסתגל לשינויים אלו. הכנס שמתקיים כאן היום הוא חלק מן הפדגוגיות והתכנים הנלמדים במכללה שמעניקים לסטודנטיות ולסטודנטים כלים חשובים להתמודדות במפגש עם דור העתיד של התלמידים".

באדיבות המכללה.

 

מאמרים רלוונטיים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button