גירושין אחרי הקורונה

הקורונה הובילה לטלטלה משמעותית בחיים של רוב בני האדם בעולם. גם מי שלא נדבק בווירוס עצמו הושפע מההשלכות של המגפה, שבאו לידי ביטוי בתחומים רבים מאוד. אחת התופעות המעניינות היא מקרי הגירושין הרבים בתקופה האחרונה, כשאחד ההסברים לכך הוא הסגרים – שגרמו לכך שכולנו נהיה זמן רב יותר מהרגיל בבית, ובמקרים שבהם מערכת היחסים לא הייתה טובה מספיק, המתחים יצרו קרע ורצון להיפרד.

ההמלצה החשובה ביותר לכל מי ששוקל או שוקלת להתגרש היא להיעזר בעו"ד. המלצה זו תקפה גם כשהיחסים בין שני הצדדים טובים והפרידה ידידותית, משום שרק בעזרת גורמים מקצועיים מנוסים יהיה לך ביטחון שהסכם הגירושין ישקף את כל האינטרסים שלך, גם בטווח הקרוב וגם בעתיד הרחוק יותר.

הסעיף החשוב ביותר: זמני שהות

כשיש ילדים, הסעיף החשוב ביותר בהסכם הגירושין הוא זמני שהות – כלומר קביעת פרקי הזמן שבהם הילדים שוהים אצל כל אחד מההורים.

הנטייה כיום היא להגיע לחלוקה שוויונית ככל האפשר, כך ששני ההורים יוכלו להוות גורם משמעותי בחיי הילדים. כדאי לדעת שזמני השהות עשויים להשפיע גם על גובה המזונות לילדים מעל לגיל 6. באופן טבעי אם החלוקה שוויונית, דמי המזונות יהיו נמוכים יותר בהשוואה למצב שבו אחד ההורים מוגדר כמשמורן ראשי, ואף עשויים להתאפס אם ההכנסות של ההורים שוות או קרובות זו לזו.

למה חשוב להקדים לפנות לעו"ד?

עם עורך דין גירושין הופכים להיות תהליך קל יותר מבחינה רגשית, ובעיקר כזה שיאפשר לך לצאת לדרך החדשה בתנאים הטובים ביותר מבחינתך.

המלצה נוספת היא להקדים ולפנות לעורך דין (או עורכת דין, כמובן). הסיבה לכך היא שייתכנו הבדלים בין ניהול ההליך בבית דין רבני לבין ניהול התיק בבית משפט לענייני משפחה, והצד שמגיש ראשון את הבקשה קובע למעשה את הערכאה השיפוטית. גם אם מבחינתך אין צורך בייעוץ משפטי, ואפשר להגיע להסכם על בסיס הידברות, תמיד כדאי לקחת בחשבון את האפשרות שהצד השני כן נעזר בעו"ד וכך זוכה ליתרון. כדאי לזכור שעצם פתיחת התיק לא מחייבת אותך, ושבכל מקרה שירות של עו"ד לא יכול לחבל ביכולת שלך לשמור על קשר טוב עם הצד השני, אלא להפך, רק מונע קונפליקטים מיותרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button