כל מה שצריך לדעת על גזים ונפיחות בבטן

בדרך כלל נהוג לחשוב שגזים ונפיחות בבטן הם תוצאה של הרגלי אכילה לא נכונים, אבל המציאות מורכבת יותר: מצד אחד לתפריט יש אכן השפעה על כמות הגזים שנוצרים במערכת העיכול, אבל גם לתפקוד של מערכת העיכול עצמה עשויה להיות תרומה לתופעה הלא נעימה והמביכה.

הקשר בין גזים ונפיחות בבטן לבין אוכלוסיית החיידקים במעיים

במעיים של בני האדם חיים חיידקים מסוגים רבים, חלקם מועילים וחלקם מזיקים. החיידקים הידידותיים מסייעים לפירוק יעיל של מזונות שונים ולכן מפחיתים את כמות הגזים ואת השכיחות של הופעת הנפיחות הבטנית.

לעומתם החיידקים הבעייתיים פוגעים במערכת העיכול ובחלק מהמקרים אחראים גם לריח הרע שנלווה לגזים שנפלטים מהגוף. בהתאם נדרש פתרון כולל לבעיית הגזים והנפיחות, ובדרך כלל חלק בלתי נפרד ממנו הוא יצירת תנאים אופטימליים לשגשוג אוכלוסיית החיידקים הטובים.

איך להבטיח מקסימום חיידקים ידידותיים במעיים?

* פרוביוטיקה טבעית – כלומר מאכלים שמכילים את אותם חיידקים טובים. ביניהם: ירקות כבושים ומוחמצים, טמפה, מיסו, אפונה ירוקה ויוגורטים (אצל רגישים ללקטוז יוגורט מייצר גזים ונפיחות בבטן ולכן כדאי להימנע ממנו).

* מאכלים פרה-ביוטיים – מאכלים שמספקים לחיידקים הידידותיים שכבר קיימים במעיים חומרים מזינים וכך מסייעים להם לשגשג. ביניהם: שיבולת שועל, קטניות (כדאי להשרות או להנביט כדי למנוע נפיחות בגללן), בננות, עגבניות, זרעי פשתן ועוד.

* תוסף פרוביוטיקה – של חברה מוכרת ובהתאם כזה שמיוצר על בסיס טכנולוגיות מתקדמות ומכיל כמות גדולה של חיידקים ידידותיים מסוגים שונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button