האם שווה ללמוד עיצוב פנים

יותר ויותר ישראלים מבלים יותר ויותר זמן בבית, ובהתאם משקיעים משאבים רבים יותר בעיצובו. במציאות שכזו, גדל באופן טבעי הביקוש למעצבי ומעצבות פנים, ואחד הקריטריונים לבחירתם הוא ההכשרות שעברו. בהתאם, למרות שהחוק מאפשר לכל אחד להכריז על עצמו כמעצב פנים, כדאי ללמוד את התחום באופן מקצועי – וכך לקבל את הכלים הנחוצים להצלחה במקצוע וגם להציג תעודה מרשימה ללקוחות הפוטנציאליים.

כמה זמן נמשכים לימודי עיצוב פנים?

יש שתי דרכים ללמוד עיצוב פנים – לימודי תואר ראשון ולימודי תעודה. לימודים לתואר נמשכים 3 או 4 שנים ומוצעים בין השאר ע"י מכללת שנקר, המכון הטכנולוגי חולון HIT והמרכז האקדמי ויצו חיפה. לימודי תעודה נמשכים מספר שבועות עד מספר חודשים, לרוב לא יותר משנה, ומוצעים ע"י גופים רבים. ביניהם: סטודיו 6B, מכון קווים, מכון אבני, היחידה ללימודי חוץ במכללת אשקלון, היחידה ללימודי חוץ של הטכניון ובניין ודיור המכללה לעיצוב.

באופן טבעי לימודים אקדמיים הם מסלול תובעני יותר ומצד שני גם מעשיר יותר ובפרט פותח דלתות רבות יותר. יחד עם זאת אנשים בעלי חוש אסתטי מפותח וכישרון רלוונטי יכולים להצליח בתחום גם אם "יסתפקו" בלימודי תעודה.

איך תדעו אם אתם אכן מתאימים לתחום?

על-מנת שלא לבזבז זמן יקר וכן כסף, רוב האנשים ששוקלים ללמוד עיצוב פנים רוצים לדעת בוודאות שהם אכן מתאימים לתחום. במוסדות הלימוד הרציניים, גם כשמדובר בקורס של כמה חודשים, יבקשו מכם תיק עבודות לפני הקבלה ללימודים. בנוסף תתבקשו להגיע לראיון אישי – ורק כשיש היתכנות אמיתית לעסוק בעיצוב פנים תתקבלו ללימודים.

מה חשוב לבדוק לגבי כל תוכנית לימודים?

הדגש החשוב ביותר של לימודי עיצוב פנים הוא שילוב בין ידע תיאורטי והתנסויות מעשיות. תוכנית לימודים איכותית כולל גם פרויקט מעשי, כמובן תחת הדרכת המרצים ועם פידבקים שמקפיצים בכמה דרגות את היכולות הרלוונטיות. בהקשר זה כדאי לדעת שעיצוב הפנים בימינו הוא עולם ומלואו, וכולל למשל תחומים כמו ריהוט, חומרי גלם, תשתיות, פיתוח סביבתי, ארגון תאורה, צבעים, מרקמים, התייחסות לפן הפונקציונלי ועוד ועוד. רק תרגול מעשי נרחב של רעיונות ומחשבות מבטיח עבודות ברמה גבוהה באמת כשמתחילים להתפרנס בתחום ושואפים לרָצות את הלקוחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button